Jutros

Do sada nije bilo nikakvih problema. Ustanemo, dete obavi nonu i dobije jutarnji shot toplog mleka uz te-ve; ja doručkujem, obučem se i njih dvoje me uredno isprate.

Tata ide poto.
Jeste sine moj, ide na poso.
Pa-pa, cmok cmok i sve po redu.

Jutros oko 8 i 25, kada je trebalo da krenem, dete me uvati za nogavicu, odvuče na tepih i povuče me da sednem.

Tata edne na tepik.
Ja sednem.

Tata ne ide poto, kaže sa igračkom u ruci, tata ide u tepik.

Malo sam odsedeo u tepiku, šta ću.

Uzgred budi rečeno, retka vrsta belog slatkovodnog delfina (na slici; slika je iz 2002.) koja je zadnjih dvadesetak miliona godina nastanjivala veliku reku Jangce u istočnoj Kini je izumrla, saopštila je juče međunarodna ekspedicija posle šest nedelja potrage.
Delfin koga su Kinezi zvali „Baiji“ ili „bog Jangcea“ je time prvi izumrli veliki vodeni sisar posle karipske foke nestale u 1950-tim.
Za nestanak Baiji-a su odgovorni zagađenje, neumereno ribarenje i gust brodski saobraćaj koji je ometao delfinov sonar da efikasno pronađe hranu.
„Baiji je funkcionalno izumrla vrsta. Ako smo i propustili jednog ili dva, oni svakako neće opstati.“ rekao je August Pfluger, švajcarski ekonomista koji je postao istraživač i pomogao je ekspediciju. „Svi smo veoma tužni.“
„Gubitak velike životinje kao što je rečni delfin često
je nagoveštaj onoga što se dešava sa nadređenim sistemom kao celinom. Nije u pitanju samo gubitak divne životinje, nego i indikacija da postoje duboki problemi u tome u kakvoj smo interakciji sa prirodnim okruženjem…kad vrsta kao ova ne može da preživi.“
Randall Reeves, predsednik IUCN rekao je da su bili iznenađeni time kako brzo je delfin nestao. „Ovo je kraj cele jedne grane evolucije.“

2 thoughts on “Jutros

  1. sta da vam kazemo drugari dobrodosli u cicak tata fazu(uzgred mi smo u ciccak mamma fazi i bezi tata fazi)

  2. Ček, a kako se ja uklapam u to? Mane kad god vidi, moram da sednem na tepih, inače ništa nisam uradila. I onda pijemo kaficu😉

Ostavite odgovor

