Trčkanje, istrčavanje i spoznaje

Nedelja je bila, oko podne. Dakle, porodica je na okupu u malom gradu u sred ravnice. A u sred grada, park. Klupa u sred parka. Na sred klupe, ja. Sedim. Dete trči okolo, njuši cveće i fascinirano očijuka sa velikim crno-šarenim oktobarskim leptirom. Neobičan prizor.
Nigde nikog, provincijska nedeljna pustoš.

Na klupi pored mene su kese iz šopinga. Unutra je i čokolada. Ja sam na nju već zaboravio, i okrenut sam mislima koje se račvaju: jedan kraj palaca ka mesu koje se topi u kesi, a drugi se raduje radosti deteta kojem je lepo i koje ne želi kući.

Dete se odjednom ukopava u mestu, okreće se, dotrčava i penje se na klupu pored mene. To je ritual jedenja napolju, i ja znam koja je ideja. Iz kese vadim čokoladu.

Dete grize i žvaće.

DETE: Tata, udmi i ti tokolade.

Uzimam malo, sasvim malo.

DETE: A tata, udeo si malo. Udmi puno.

Kako nam je samo uspelo da bude tako nesebičan, pitam se ponosno…

TATA: Neću ja puno, sine, ti jedi. Mame i tate, sine, uzimaju samo malo čokolade, samo da se oslade, i da ne pojedu detetu.

Dete me na trenutak zbunjeno gleda, a onda identifikuje problem u svojoj glavi i hladnokrvno me obaveštava:

DETE: Pa, mama uzme puno.

musavo-2.JPG

. . . . . . . . . . . .

Kakao se u tropskim južnoameričkim nizijama koristi već najmanje tri milenijuma, sa najranijim zapisima iz 1.100. BC. Svi ondašnji narodi, uključujući Maje i Asteke, pili su čokoladni napitak „xocolātl“ („gorka voda“; otud: „chocolate“) za koji su smatrali da je moćan afrodizijak.

chocolate.jpg

Čokolada je najbolji primer kombinacije koja predstavlja više od zbira njenih sastojaka:

Za „milk“, Google search daje oko 96 miliona pogodaka.
Za „cacao“, Google search daje nešto manje od 11 miliona pogodaka.
Za „chocolate“, Google search daje oko 130 miliona pogodaka.

One thought on “Trčkanje, istrčavanje i spoznaje

  1. da mama nije bila slatka, tata ne bi hteo da se s njom druzi. a slatka je jer je jela cokoladu. zato sad mora da odrzava slatkocu. da znas.

Ostavite odgovor

