Polazak u vrtić (deo II)

Ja sam otišao na posao, oni su ostali da se spreme.

Kasnije sam saznao da je mališa oduševljeno žurio, i od uzbuđenja vrlo malo jeo. Poslednji zalogaj doručka je i poneo u vrtić:

– Žvaći to, da idemo!
– Pa požvakaću u vrtiću!

Kad su stigli, bezglavo je utrčao među decu. Mama je morala da ga vrati da ga preobuje i upozna sa vaspitačicom.

Kad je par sati kasnije došla po njega, zatekla ga je kako spava, sam, dok su ostala deca ručala.

Prvo što je rekao, kad ga je na izlazu pitala za utiske, bilo je:

– Neću o tome da pričam.

Kasnije je progovorio, a meni je prve utiske lično saopštio telefonom (o tome sam već pisao).

Slede izvodi iz dijaloga koje smo pokušavali da vodimo s njim.

– Zašto si plakao?
– Pa zato što nisi došla.
– Pa došla sam.
Malo je razmislio.
– Pa zato što nisi PRVA došla.
– A čija mama je došla pre mene?
– Duletova mama je došla. Pre tebe je došla.
– Jel Dule manji od tebe?
– Jeste, Dule je mali, znaš kako je mali, ovako mali.
– Eto vidiš, on je mali.
Opet je razmislio.
– I Uroševa mama je došla pre tebe!

– Onaj dečak Uroš me je gurnuo.
– Zašto te je gurnuo?
– Pa gurnuo me je. A njega je vaspitačica grdila.
– Eto vidiš! Grdila ga je. A ti nemoj da plačeš čim te neko malo gurne…

Očigledno je to guranje, verovatno oko neke igračke, bilo okidač – za dete kojem se spava i prvi put je u vrtiću – da se rasplače. Ali, ispostavilo se, bilo je tu još razloga za nervozu…

– Mama, u vrtiću nema ništa da se jede.
– Ima, kako nema.
– Ali ja sam tražio da jedem.
– Tražio si?
– Pa da, a vaspitačica mi je rekla da nema ništa da se jede.
– Ima u vrtiću ručak, ali si ti hteo da spavaš pa si spavao dok su druga deca jela ručak.
– Ali… – nije bio zadovoljan odgovorom – ja sam tražio da jedem.
– Kad nisi hteo lepo da jedeš kod kuće. Kad drugi put budeš išao, onda ćeš tamo doručkovati, sa drugom decom.
– Neću ja da idem u vrtić drugi put.

Bio gladan, jadničak. Kad je ušao u stan, rekao je:
– Uau, šta to tako lepo miriše?
Mama je u međuvremenu skuvala lepu čorbu. Oduševio se, a onda se uozbiljio u čudu:
– Ali, ko je to nama pripremio?
…jer rečeno mu je da je mama bila na poslu.
Uvek je tako: jedna laž povlači drugu.
– Hm, pa… Ja sam s posla došla prvo kući da brzo skuvam…

– Ali, ja ne volim da idem u vrtić.
– U vrtiću će ti biti sve lepše i lepše. Videćeš. Zavolećeš ti vrtić. Tamo ćeš svašta novo naučiti…

Sutradan (vikend), iznebuha, igrajući se nečeg sasvim desetog:
– Mama?
– Molim, sine?
– Ja nisam zavoleo vrtić.

Onda, nešto kasnije:

– Mama? Ništa me u vrtiću nisu naučili. NIšta nisam naučio. Nisu mi čitali ni knjige ni ništa.

(…)

U nedelju je ponovo pokrenuo priču o guranju. Kažem mu:

– A, pa ako te neko opet gurne, ti brzo ustani i ovako glasno kaži: NEMOJ TI DA SE GURAŠ!
– Ja ću njemu – glumi uzbuđeno, jer to mu se sviđa – Ovako ću ja njemu da kažem, NEMOJ TI DA SE GURAŠ!
– Tako je, bravo.
– A onda će on mene opet da gurne. Znaš kako me je gurnuo, ovako.
– A onda ti opet brzo ustani i ovako kaži: SLUŠAJ TI, NEMOJ DA SE GURAŠ, REĆI ĆU TE VASPITAČICI!
– Ovako ću ja da kažem: NEMOJ DA SE GURAŠ, REĆITE ĆU VASPITAČICI!
– E, tako. Bravo.
– Onda će on mene opet da gurne.
– Hm.. Koliko će te puta, znači, gurnuti?
On broji u sebi, gleda u prste negde dole.
– Tri. Tri puta će me gurnuti!
– E ako te gurne tri puta, onda ti gurni njega!
– Zašto? – totalno je zbunjen.

Naučiće. Nažalost.
Nadam se.

(nastaviće se, sigurno hoće)

2 thoughts on “Polazak u vrtić (deo II)

  1. Sa velikim zadovoljstvom pratim šta se dešava i kako ide prilagođavanje na vrtić. Presladak je i prepametan. Naučiće svašta… između ostalog i kako da se gura i brani kad treba, ali treba i to da nauči, nažalost trebaće mu u životu.

Ostavite odgovor

