Polazak u vrtić (III)

Ovoga puta, pre svega ostalog „šaljivog i slatkog“, želim da naglasim da se ja možda ovde, na ovom javnom mestu, previše zajebavam na račun njegovog najtežeg iskustva u dosadašnjem životu i krize koja mu je, koliko god neophodna, razvojno dragocena i kulturološko-civilizacijski nužna, ipak ujedno i realna kriza.

U njegovom životu nije bilo veće. U vrtiću nema osećaj sigurnosti (steći će), gubi osećaj kontinuiteta sebe i poznatog života (steći će) i nema interakciju koju razume i očekuje od sveta, na koju je navikao (i neće je ni steći, već će biti primoran da se nauči drukčijoj, u čemu i jeste stvar)… i nije mu lako.

Ako jednog dana, za nekom ko zna kakvom spravom u koju će evoluirati današnji računari, pretragom po ko zna čemu što će proisteći iz ovog sadašnjeg interneta, moj sin pronađe ove stranice, želim da mu poručim da je bio strašan borac sa sobom, dakle bio si, sine, strašan borac sa sobom, pokazao si zavidnu snagu volje i osećaj dužnosti oblačeći se i koračajući hrabro ka vrtiću s najtužnijim licem koje sam video. Želim da ti kažem da sam bio ponosan na tebe (siguran sam da sam i ostao) i da si bio takav smor da smo od tebe dobijali ospice po mozgu, jer bio si povremeno težak kao crna zemlja sa svojih 19 kila, i nek ti je uteha da si za svaku stvar u kojoj si se osećao loše, a na koju smo te terali, učinio da se osećamo loše zajedno s tobom.

Tako.

Drugi dan je prošao bolje.

Našla se neka sasvim mala devojčica, jedna što ne zna ni da priča kako treba, i koja mu je sve vreme samoinicijativno donosila igračke. A on je izvoljevao.

Utisci su bili unekoliko drukčiji.

– Jeo sam supe. Ali mama, u vrtiću je samo supa, nema rezanaca. Rezance sam jeo posle, sa sirom.

Kad je došla po njega, obradovao joj se i pokazao olakšanje, ali rekao je da će ići opet i da mu je bilo lepo.

Ta se priča, ipak, brzo promenila. Meni se čini da nam je te pozitivne ili neutralne komentare o vrtiću davao samo zato što je prošlo, gotovo je, preživeo je, a pritom zna da ćemo nas dvoje takvim komentarima biti zadovoljni.

Kako je padalo veče, stvar se menjala. Shvatao je polako da će morati i sledećeg dana da ide.

Otpor prema vrtiću je poprimao najrazličitije oblike…

– Šta ste radili?
– Ništa.
– Čime si se igrao?
– Ničim. Nisam se igrao.
– Šta rade druga deca?
– Ništa.
– Šta rade vaspitačice?
– Ništa ne rade.
– Jel budu tu, u sobi s vama?
– Budu.
– Jel vam pomažu kad treba?
– Ne.
– Jel vas čuvaju?
– Ne.
– Jel stoje?
– Ne.
– Jel sede?
– Ne.
– Jel pričaju?
– Ne.
– Jel plivaju?
– Ne.
– Jel lete?
– Ne.
– Jel se valjaju po patosu?
– Ne.
– Pa šta rade?
– Ehm.. pa… Jašu konjove. Magarce jašu.

I tako. „Ja neću da idem u vrtić“ se pretvorilo u „Nemojte ići na posao…“ A kad smo pokušali da mu objasnimo zašto moramo, nabrajajući stvari koje ne bismo imali da ne idemo na posao, rekao je samo:

– Ne moramo mi jesti mesa.

Meso, inače, ja nisam ni pominjao, već njemu draže stvari. On je samo ponudio žrtvovanje nečeg drugog.

8 thoughts on “Polazak u vrtić (III)

  1. Fenomenalni ste svi u paketu🙂
    Ovo nase je mnogo malo za ovakve dijaloge, ali verujem da je isti uzrast u pitanju, ne bi bilo mnogo drugacije.

  2. srce moje, duša me boli što mora da ide u vrtić. ja nikada nisam volela. mada se slažem da je dobro da ide, socijalizacija na vreme.
    nadam se da će zavoleti🙂

  3. Stvarno ste divni roditelji, raznežio si me svojim obraćanjem svom malom sinu, pa kad poraste ako pročita, pročita. Ne mora da pročita, on zna i oseća da ste tu za njega uvek, pa čak i kad s mukom mora u vrtić. Žao mi ga je, ali šta ćeš… život je takav.🙂

  4. hvala na komentarima… a to, kakvi smo roditelji, divni i fenomenalni, nemojte da sudite po saopstenjima koja sricemo za javnost sa selektivnim informacijama 🙂

  5. Mislim da si skroman, to kakvi ste roditelji vidi se kroz svaku tvoju reč na ovom blogu, bez obzira što su sve to samo informacije za javnost. 😀

  6. mozda sam preosetljiva jer moj malisa za pet dana polazi u vrtic, ali plakala sam i smejala se citajuci tekst. Izgleda da ce meni biti potrebna adaptacija

Ostavite odgovor

