Vrištić

Dete, dakle, ide u vrištić.

(„Vrištić je tamo gde se vrišti MAMAAAA, MAMAAAAA!“)

Bilo je još nekoliko talasa napada na instituciju…

– Hoću doći kući ako prospem mleko po pantalonama?
– Nećeš, imaš tamo rezevrne. A i ako na njih prospeš, nećeš jer kod kuće nema nikoga i zaključano je. Inače, odlična ti je ideja da prvo pitaš.

– Tata?
– Molim?
– Ja ću da idem sa tobom na posao. Neću ništa smetati. Samo ću da sedim.

Ali, sada se već gomilaju: anegdote, drugari, naučene pesmice…

– Čviktor je smešan u vrtiću.
– Ko?
– Čviktor.
– Da nije Viktor?
– Pa Čviktor!
(… ispostavilo se da se prezime malog Viktora završava na „č“ – kao npr Kovač, a vaspitačica proziva prvo prezime, pa ispadne Čviktor)

– (neka pesmica) Cicija, policija…
– Jesi to naučio u vrtiću?
– Da.
– Pa jel vam vaspitačica objasnila šta je to cicija?
– Nije. Vaspitačica ne zna da objasni. Ona je samo vaspitačica.

Inače, mi se kao porodica tek sada asimilujemo u Zemun (u kom smo već godinama), i to preko vrtića,…

– (neki drug) i ja se igramo braće.
– Kako se igrate braće?
– Pa on meni kaže „Bratee, brateee“ (zemunski urbani akcenat), a ja njemu isto „Bratee, brateee“…

Jadno moje dete, u svemu vidi igru.

Najsmešnije i najdraže su nam pesmice. Kad ga pitamo šta je naučio u vrtiću, on kaže „Nisam ništa. Nikad nisam ništa naučio u vrtiću“, ali zato svakodnevno, tokom sasvim drugih aktivnosti i razgovora, potpuno neočekivano ispaljuje dugačke pesmice, lepo rimovane i otpevane, sa sve presmešnom koreografijom, i mi shvatamo da je on krenuo u avanturu institucionalizovanog vaspitanja i obrazovanja, da ga je zgrabio mejnstrim (u ovom trenutku nemam negativnu konotaciju, naprotiv), a koliko nas to zbunjuje nek ilustruje ovaj mali kolaž slika nastalih u jedva više od tri godine. To tako brzo prođe…..

24 april 05 ujutro - avgust 08
Još ovoliko, i dete ide u školu

Ostavite odgovor

